Mijn hoop
is zeker

Dopen is een publiekelijk en zichtbaar statement van je geloof dat je met Jezus bent gestorven en opgestaan uit de dood. Je gelooft dat je in Jezus Christus een rechtvaardige bent en dat je een nieuw en eeuwig leven hebt ontvangen om in overwinning te leven.

Over het
dopen

Dopen door onderdompeling gebeurt op basis van je geloof in Jezus. Heb je vragen over de doop of wil je weten hoe dit in zijn werk gaat? Laat het ons weten en we helpen je graag verder.

Ik wil meer weten over dopen

1. Ik geloof in Jezus Christus als Zoon van God.

Ik geloof dat Jezus Christus de Zoon van God is, die als mens naar de aarde is gekomen, ook voor mij is gestorven aan het kruis en daarna is opgestaan uit de dood.

2. Ik geloof dat ik met Hem ben begraven en opgestaan in een nieuw leven.

Ik wil me, net als Jezus Christus Zelf, laten onderdompelen in water, waarmee ik mijn oude leven begraaf en met Hem opsta in een nieuw leven. Daarmee ontvang ik een nieuwe ‘staat’ van gerechtigheid en leef ik niet meer op basis van wat ik heb gedaan, want mijn oude ‘ik’ is dan begraven. 

3. Ik wil Jezus volgen de rest van mijn leven.

Ik wil Jezus volgen en leven vanuit de nieuwe ‘staat’ die ik door de doop ontvangen heb, op basis van wat Jezus heeft gedaan. Ik wil Hem op de eerste plek zetten en leven vanuit Zijn opstandingskracht en autoriteit, waarmee alle dingen mogelijk zijn.

Ik wil me laten dopen

Omdat de doop een bewuste keuze is, dopen we alleen mensen van 12 jaar en ouder. Ben je jonger dan 18, dan vinden we het belangrijk dat je ouders/verzorgers geen bezwaren hebben tegen jouw doop.

Eerstvolgende doopdienst

Dopen
Dopen
Dopen

31

Mar

Dopen

Alle locaties
Deze zondag is er gelegenheid om je te laten dopen.  Geloof jij dat Jezus de Zoon van God is, dat Hij voor jou is gestorven aan het kruis en daarna

Blogs over Dopen

Eén moment kan alles veranderen

Aan de hand van het leven van Paulus kun je zien hoe één moment alles kan veranderen.

Ilona Paauwe

Pasen in parallelle werelden

Deze wereld komt voort uit een onzichtbare, parallelle wereld. Maar de werkelijke wereld is de wereld die we niet zien.

Peter Paauwe

Drie persoonlijke prioriteiten

Als wij Jezus erkennen als onze Koning, zijn wij zonen en dochters van de Almachtige. Dat betekent dat we leven in het Koninkrijk van God en heersen als koningen.

Peter Paauwe
Waar
Levens
Worden
Vernieuwd